Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Prettige Paasdagen! (In de inrichting.....)

Men had nog een fleurige Paasboom opgesteld om de zaak enigszins te verlevendigen met pastelkleurige, ovale eieren eraan en andere versierselen, maar de mannen gilden en krijsten en moesten in toom gehouden worden.
Mijn enige bestemming op deze dood/doodeenzame Tweede Paasdag waarop de hemel getekend werd door grijze grauwheid was de inrichting.
Mijn broer die hier sinds jaren is ondergebracht bevestigt mijn komst en zijn broederliefde en ik bevestig mijn terugkeer.
Ik voer hem zijn favoriete Côte-d'Or chocolade, die hij heel toepasselijk "olifantchocolade" noemt aan de hand van het kleine merkje op de verpakking.
Het leed kent kennelijk een ongekende verspreiding en uitbreiding in de wereld, in onze mensenwereld.
Thuisgekomen hul ik me in een aftandse nachtjapon die zeker niemand kan charmeren en eet ik gebakken aardappeltjes uit de magnetron.
Een zachte voorjaarsregen beroert mijn vensters als een tikkend uurwerk..............

Schrijver: I.Broeckx, 2 april 2018


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

3.5 met 2 stemmen 1.894



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)