Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Op de campus (2)

Wachtend op mijn vriendin en na een wandeling langs het decor van mijn studententijd dat zich als een avenue, als een soort alternatieve boulevard uitstrekt en geflankeerd wordt door gebouwen met indrukwekkende namen van beroemdheden als Dante en Montesquieu had ik mij geposteerd aan de voet van de trappen die voeren naar de bibliotheek van "Tilburg University", enthousiast en opgewekt beklommen door vele oudere en jongere studenten.

Maar op de campus is het niet een en al academische ernst en zwaarwichtigheid, getuige een vrolijk gezelschap van jongeren die een balletje sloegen over een strak gespannen net tegenover mij en die onder een gezellig ogend afdakje van hemelsblauw zeildoek schuilden tegen de regendruppels die plotseling begonnen te vallen.

Enigszins tot mijn verbazing liep een van hen plotseling op me toe, nodigde me uit met de anderen beschutting te zoeken onder het zeil en we kwamen te praten over hun studie en over hun glorieuze toekomstverwachtingen en roekeloze en onbesuisde scenario's die nog een lang leven mee zouden moeten gaan.

De jeugd is mij doorgaans niet slecht gezind en ook nu kon ik zeer houden van hun nog kinderlijk aandoende speelsheid en onschuld en van het nog hemelbestormende enthousiasme; ik, die nooit een kind onder mijn hart gedragen heb of het leven schonk.......

Schrijver: I.Broeckx, 12 april 2018


Geplaatst in de categorie: school

5.0 met 1 stemmen 718



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)