Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een "vriendin" van lange jaren her

Het is een klein "kabinetje", een afgeschoten hokje, verscholen in de binnenstad, achter de kapperszaak van haar Turkse echtgenoot, genaamd Ali. Het is er rommelig en er staan mallotige koppen met daarover slordig gedrapeerde pruiken, als waren het poppenkoppen.
Daar ontmoet ik mijn Turkse vriendin de kapster sinds jaar en dag met regelmatige tussenpozen. Haar naam is "Sultan" en ze draagt een lieflijk, oosters aandoend kapje op het haar. Van mijn eens zo florissante haardos is nog wel iets te maken en dankzij de kunstige vaardigheid en handigheid van "Sultan" die het haar voorzichtig knipt, zodat het in laagjes over de schedel komt te liggen, wordt het toch nog iets met mijn kapsel waardoor het een kroon vormt op mijn verouderde gezicht en daar nog een uitstraling aan verleent.

Nu ik in eenzaamheid achtergebleven, verlaten ben vormt mijn "Sultan" in de kapperszaak in de Wilgenstraat in Tilburg, nabij het oude kerkhof nog een baken, een ijkpunt, een geringe troost...

Schrijver: I.Broeckx, 25 november 2018


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

4.0 met 1 stemmen 60



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)