Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan mijn mislukte carrière

Het instituut was gevestigd aan de zuidrand van de stad in een smal gebouw van twee verdiepingen die verbonden waren door een wenteltrap en het droeg mogelijk ook op de gevel haar trotse naam:"Economisch Technologisch Instituut voor Noord-Brabant"
Als een coryfee was ik binnengehaald, als gymnasiaste en de directeur die iedere dag arrogant en zelfverzekerd in het dure maatpak kwam voorrijden in zijn Volvo, citeerde dweperig de tekst op een schilderij op zijn kamer: "Luctor et Emergo", aloud symbool van de Zeeuwse daadkracht en mentaliteit.

Maar mijn dienstverband zou al te spoedig uitmonden in een formidabele mislukking. Ik werd gestationeerd op een kamer en kreeg als collega een fotomodel dat de heren collega's die om haar heen zwermden als bijen om de honing, de hele dag kwamen bezichtigen en kennelijk vereisten de werkzaamheden dat ik voortdurend zware statistische boekwerken uit een kelder naar mijn werkplek sleepte om ze te raadplegen, maar mijn kennis van de statistiek, eens zo levendig en paraat in mijn brein scheen op wonderlijke en onverklaarbare wijze vervaagd, vergaan en vervluchtigd te zijn, zodat mijn rekensommen niet klopten en mijn inspanningen nutteloos en doelloos waren en zonder enig resultaat bleven. Men voorzag mij nu van archiefwerkzaamheden maar spoedig volgde de ontslagsessie.
Huilend smeekte ik mijn computercursus nog te mogen voltooien. De mooie baan op het riante kantoor was ten einde....

Schrijver: I.Broeckx, 26 februari 2019


Geplaatst in de categorie: werk

3.0 met 1 stemmen 50



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)