Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Doktersbezoek (vervolg)

Het was een mooie, zonnige lentedag; een van de eerste lentedagen, waarop Dr. R. mij wilde ontvangen in de Dependance van het Twee Steden Ziekenhuis te Waalwijk.

De bus zou een parcours afleggen door naburige dorpen; een omgeving die allerminst uitblinkt door lieflijkheid of schoonheid van architectuur; de meubelboulevards tieren er welig en hun trotse namen pronken op hun gevel...

In de wachtkamer van het Ziekenhuis trof ik een collectie slachtoffers en gedupeerden aan die maar al te graag opschepte over het immense leed dat hen getroffen heeft, met dien verstande dat het eigen leed enorm uittorent boven ieder andersoortig leed en immense, onvoorstelbare proporties aanneemt.....

Dr. R. is een kleine, gedrongen, lelijke man die weggedoken zit achter bureau en computer en ik begin tegen hem te ratelen over de longaanvallen die elkaar opgevolgd hebben in gestage maar desastreuze regelmaat zoals de dagen en nachten elkaar onvermijdelijk en onophoudelijk opvolgen....

De thorax-foto vertoonde geen afwijkingen; het stevige staketsel van mijn ribbenkast ondersteunt kennelijk nog steeds mijn sterke lichaam....

Dr.R. verklaart "dat hij mij nog in zijn vingers moet krijgen"; een dubbelzinnige opmerking waar ik echter niets achter zoek....

De toekomst zou leren dat de medicijnen die hij voorschreef de longziekte zouden verjagen uit mijn lichaam zoals de vogelverschrikker de vogels uit de boomgaard.

Schrijver: I.Broeckx, 20 mei 2019


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.0 met 1 stemmen 58



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)