Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan mijn mislukte carrière/In een villa aan de Bredaseweg

Het uitzendbureau had me verwezen naar een van de villa's aan de Bredaseweg die tot kantoor was omgebouwd en in welks kamers heren in hemdsmouwen en nette pantalons en colberts de hele dag zaten te rekenen achter computerschermen; een accountantskantoor.

Mijn stem schalde door het hele gebouw als ik aankondigde dat er telefoon was voor een van de heren en ik deed mijn best de cijfers zo snel mogelijk in te voeren in het computerbestand, echter niet snel genoeg naar meneer H's zin.

Na enkele dagen riep hij me bij zich en sprak vaderlijke vermaningen uit over mijn wantrouwen dat mij niet sierde waardoor hij mijn tranen tevoorschijn toverde die allerminst gestelpt werden toen het meisje van "Randstad" het einde van mijn kortstondig dienstverband kwam vaststellen. Geagiteerd slikte ik enkele dagen een forse dosis Valium om mijn teleurstelling af te remmen en ik trok me terug in het bastion van mijn ouderlijk huis bij mijn goede, zo onvergetelijke vader....

Schrijver: I.Broeckx, 8 juli 2019


Geplaatst in de categorie: werk

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 1.079



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)