Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zomer, herfst en winter van het leven

Het is een kleine woning, ergens verscholen achter het kosmopolitisch aandoende lint van de Korvelseweg dat de stad doorkruist, doorsnijdt.

Daar heb ik hem getroffen, de nu gepensioneerde tekenleraar. Zijn carrière ijlde voorbij als de stormachtige wind aan het lyceum waar sinds jaar en dag de portretten de wand sieren van hen, die niet meer zijn, mijn goede, trouwe leraren uit die tijd van weleer.

Zo houdt ook een aquarel de nagedachtenis in stand van meneer W., die, na ons scholieren jarenlang onderricht te hebben, een "tweede carrière" begon als kunstenaar en met goede resultaten; meneer W. met de zwarte baard die ons doordrong van de leer van Marx en Hegel, Bakoenin en Kropotkin.

De voortrazende tijd heeft allen verzwolgen, in haar muil opgeslokt en nieuwe generaties scholieren zullen verwonderd de aquarel bekijken en zich afvragen wie toch de maker was.

Nog is het zomer in hun levens, maar herfst en winter zullen hen al te spoedig overvallen.....

Schrijver: I.Broeckx, 18 augustus 2019


Geplaatst in de categorie: school

3.5 met 2 stemmen 83



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)