Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Als een onwillige en slechte actrice in een ongewenst toneelstuk.....

Van het Winkelcentrum Wagnerplein te Tilburg maakt men zich wellicht een voorstelling die niet overeenkomt met de werkelijkheid...

De tempels van het consumentisme zijn gegoten in strak, koud beton en dag aan dag sjouwen hier de adepten, die men ook slachtoffers zou kunnen noemen, voort in een nooit eindigende jacht, altijd onbevredigd, altijd op zoek naar meer en beter.....

Ook het Verhalenhuis kan een teleurstelling betekenen voor de argeloze bezoeker; de boekencollectie biedt veel Bouquetreeks- en Keukenmeidenromannetjes die kennelijk soelaas moeten bieden, ook in de meest onheilspellende omstandigheden....

Het decor en de rekwisieten zijn weer gereed gemaakt door de Grote Onbekende en als een onwillige, onbekwame actrice in een ongewenst toneelstuk moet ik de misère hier aanzien en de galerij doorkruisen; op een terrasje kan ik tegenover de volksjolijt, tegenover de kolderieke avonturen van mijn mede-Tilburgers slechts mijn verkrampte gezicht en trekken van verbittering rond mijn mond stellen. Eens zweefde ik, gevleugeld door verliefdheid, nu daas ik rond te midden van ellende.Ik moet dansen op het onwerkelijke bal van mijn onbeantwoorde liefde met een leeggeplunderd hart..

Schrijver: I.Broeckx, 4 september 2019


Geplaatst in de categorie: verdriet

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 136



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)