Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Twee grijswitte boxershorts en twee witte T-shirts voor een vriend.....

Het is op zaterdagmiddag wel wat drukker in de winkelgalerij aan de Westermarkt en ook bij "Zeeman" snuffelen meerdere personen rond en zij bekijken belangstellend de collectie. Mijn vriend had gevraagd om twee boxershorts en die vis ik uit de bakken maar ik besluit maar geen zwarte T-shirts aan te schaffen. "Dat lijkt me zo macaber op de operatietafel" grap ik tegen een verkoopster maar ze is klaarblijkelijk niet erg cynisch gestemd. Ik begeef me naar het ziekenhuis waar ik mijn vriend aantref, stilletjes in een hoek van zijn ziekenkamer. In weke, kwetsbare regionen van zijn kaak heeft zich een brutale indringer genesteld. Enkele vrolijke, kleurrijke ballonnen aan de verre, grijze hemel die zich vertonen boven het herfstachtige panorama lijken het onheilspellende van de situatie te verzachten en een merkwaardige tegenstelling tussen vrolijkheid en leed op te roepen. Later op de avond vervoer ik de lichte vracht van het lichaam van mijn vriend in de rolstoel naar het restaurant van het ziekenhuis. De "Minty-Morocco"-thee verspreidt een zacht, aangenaam aroma......

Schrijver: I.Broeckx, 1 oktober 2019


Geplaatst in de categorie: ziekte

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 392



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)