Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Weerzien

Ik had velen ontmoet; reizen gemaakt en andere escapades; was aangenomen en ontslagen; had geluk en ongeluk gekend; eenzaamheid en gezelligheid; succes en mislukking; hoop en wanhoop, maar Haar zag ik terug....

Aanvankelijk, op een terrasje, beschouwde ik de gevel van de centraal gelegen kerk en het gouden Christusbeeld dat kennelijk goedgunstigheid en liefde over onze stad schijnt uit te storten; daarna haastte ik mij door de winkelstraat waar de koopgrage menigte voortjaagt naar meer en beter, naar een ander terras.

Onder de machtig beierende klokkentoren van de Heikese Kerk die twaalf slagen deed horen, dronk ik thee op het terras van "Anvers" en liet de donkere, aromatische drank op mijn tong smelten en ik genoot van een meditatief moment.

Spoedig zou mijn vriendin arriveren en zou ik in de mokkabruine ogen en het door de schoonheidsspecialiste kunstmatig verjongde, maar zeventigjarige gezicht kijken van degene die ik veertig jaar vóór dit tijdstip voor het eerst aankeek....

Ze vroeg me of ik de collega's nog kende; Ad, die zijn veertigjarig dienstjubileum had gevierd; Ank en Piet die niet meer te midden van de levenden zijn; Iet die ze uit het oog verloren had en al die anderen....

Als een merkwaardig relict, als een pièce de résistance, houdt onze vriendschap nog stand te midden van het puin van de alles verwoestende tijd.....

Schrijver: I.Broeckx, 30 oktober 2019


Geplaatst in de categorie: tijd

4.0 met 1 stemmen 68



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)