Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan mijn mislukte carrière (vervolg)'/De Openluchtschool

Ze hadden me gevraagd in de grote eetzaal van de Openluchtschool, die zich bevond in een bosrijke omgeving en bevolkt werd door vele kinderen de tafels te dekken en ook werd ik verzocht tijdens het middaguur het servies en het bestek af te drogen dat een gigantische afwasmachine uitbraakte. De gangen en de kamer van de directeur moest ik stofzuigen, maar ik verrichtte al deze werkzaamheden op een ondeugdelijke en gemankeerde manier die de goedkeuring niet kon wegdragen en de "big smile" die had moeten getuigen van mijn voldoening en enthousiasme verscheen tot grote teleurstelling van de directeur en van mijn collega's niet op mijn gezicht. Als ik mijn ronde maakte door de gangen en lokalen van het gebouw met een dienblad waarop vele glazen melk die ik in de klaslokalen moest serveren (het verbaasde me zeer dat ik niet neerdonderde voor de klas met blad en al) kwam uit de hoeken en spelonken een pesterige belhamel te voorschijn die mij dreigde aan te vallen. Mijn verdriet bereikte een hoogtepunt tijdens het schoolreisje in het "Safaripark Beekse Bergen". Ik voelde me als de gevangen vogel die werd getoond tijdens een demonstratie, met verlamde vleugels die hij niet uit kon slaan, een "Fremdkörper", een vreemdeling, een "displaced person" te midden van haar omgeving. Op de terugreis keerden allen zich tegen mij; alle kinderen in de bus joelden mij luidkeels uit. Gelaten, lijdzaam en weerloos onderging ik de verkapte aanval op mijn persoon......

Schrijver: I.Broeckx, 5 november 2019


Geplaatst in de categorie: emoties

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 64



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)