Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over feest

Vertier en vrolijkheid, dans en muziek.....

We waren tenslotte gearriveerd in een grote, mooie feestzaal, met zijdelings langs een der wanden een tapkast of buffet waarop pontificaal vele flessen drank waren uitgestald, ook rondbuikige, glanzende flessen.....
(De tocht door het herfstachtige landschap had ons doen uitzien op een panorama van de natuur; in de verte aan de horizon de galerijen van de bomen). Vandaag zou een slanke en lieftallige gitariste ons met haar zachte stem vergasten op Nederlandse liedjes en de dames en heren, aan weerszijden gezeten aan de lange tafel zouden uitbundig meezingen en mevrouw naast mij zou enthousiast en heftig met beide handen op de tafel trommelen. De heren zouden hun vuisten ballen en stoere gebaren maken. Ik zou er stilletjes, verkrampt, verlegen en opgelaten bijzitten, vol van plaatsvervangende schaamte, als een "Fremdkörper", als een "displaced person". Door de nacht zouden we de terugreis weer aanvaarden.....

Schrijver: I.Broeckx, 17 november 2019


Geplaatst in de categorie: feest

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 68



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)