Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een nieuw thuis in de Hasseltstraat ?

Geruime tijd hebben bouwvakkers gewerkt aan de nieuwe appartementen in de Hasseltstraat in Tilburg. Een breed en solide hekwerk schermde hen af van de straat en als je bij de bushalte stond, hoorde je hun muziek en hun luidruchtige kreten die ze elkaar toewierpen. Maar toch al vrij snel kwamen de nieuwe woningen gereed en nu tonen zij hun fraaie, antracietgrijze voorgevel gelardeerd met hoge ramen met een hekwerk ervoor en eigenlijk met nauwelijks een balkon en nu staan ze in afwachting van hun toekomstige bewoners en een uitnodigende brief tegen het raam verzoekt belangstellenden voor de nieuwe studio's en appartementen te reageren. Nieuwsgierige voorbijgangers werpen een blik door de ramen en nemen het interieur in ogenschouw en ook ik fantaseer hoe het zou zijn in de Hasseltstraat een nieuw leven te beginnen in een andere omgeving; een ander leven dan voorheen geleid in mijn ouderwetse "Russische" flatje in de nabijgelegen Nassaustraat. Hoe dit ook zij; voor niets ter wereld zou ik mijn zozeer geliefde, comfortabele, ouderwetse en vertrouwde huisje in willen ruilen voor wat mij te wachten zou staan in de Hasseltstraat.....

Schrijver: I.Broeckx, 30 december 2019


Geplaatst in de categorie: woonoord

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 72



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)