Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over werk

Vergaderen in de MacAllisterstraat......

De MacAllisterstraat in Tilburg is ongetwijfeld vernoemd, zoals ook de straten in haar omgeving, naar een van die generaals of bevelhebbers die 75 jaar geleden zo manmoedig onze stad mede bevrijdden van haar brute overheersers....
Mijn taxi met spraakzame chauffeur bracht me daar en daar bevindt zich ook een merkwaardig gesitueerd en hoe dan ook merkwaardig, haast bouwvallig, zaaltje waar vanavond de ouders van mijn toekomstige beschermelingen zijn samengekomen. Aan mij is nu de edele taak het verslag van deze vergadering te schrijven, een werkzaamheid waartoe doorgaans weinigen bereid zijn, maar die zelfs ook de taalvaardigheid bevordert..... We mogen vanavond snoepen van een pittig zoutje maar na afloop bevind ik mij weer in de kou op het desolate binnenplaatsje dat uitzicht biedt op verlichte flatgebouwen in de verte. Mijn taxi zal mij spoedig thuis brengen.....

Schrijver: I.Broeckx, 9 januari 2020


Geplaatst in de categorie: werk

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 83



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)