Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Voor een onvergetelijke Vader

Vader, een dezer dagen zou je je achtennegentigste verjaardag gevierd hebben op een voor jou onhaalbare datum. Je lang-vergeten geboortejaar 1922, getekend door de economische crisis, ligt diep verzonken in de tijd, in een ver verleden.

De familie was altijd welkom op 27 januari in het oude, kapitale huis en de progrèstaart van de exclusieve bakker werd bij die gelegenheid geserveerd. De ooms en tantes gaven bij die gelegenheid acte de présence; de trouweloze ooms en tantes die je nadagen niet onder ogen hebben willen zien, die je verlaten hebben toen je worstelde in het verpleeghuis met je doodsangst en je naderende levenseinde; toen je me vroeg je geheel vermagerde lichaam, als een skelet, in mijn armen te nemen en om en om te draaien in het bed....

Verzachtte ik je lijden nog door te verhalen over onze gezamenlijke wandeling, eens, in die zomer, als vader en dochter, als de kameraden die we waren, over de Strabrechtse Heide?

Schrijver: I.Broeckx, 29 januari 2020


Geplaatst in de categorie: afscheid

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 82



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)