Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over kinderen

Een vriend als Martin

In die tijd droeg mijn vriendje Martin nog de korte broek en we knikkerden met de glazen, doorzichtige, wonderlijke stuiters in de gang van de lage, witte "Maycrete-woning" waar zijn moeder ons voorlas uit het dikke boek met de okergele kaft over "Raja de olifant" en waar we knutselden aan een waterput aan de hand van een afbeelding in ons lijfblad "Donald Duck". Op straat sloegen we de zweep om de tollen die we een stukje ingroeven in het zand tussen de klinkers en die heftig en enthousiast rondwentelden.

Martin was mijn eerste vriendje.Toen de volwassenheid onze ijle jeugddromen had verwoest en vernietigd en het corrupte spel van het maatschappelijk leven ons in beslag nam en verhard had, kwam ik Martin plotseling nog eens tegen en blij en verrast lazen we de herkenning in elkaars ogen en razendsnel werden we teruggeplaatst in de onschuld en in de ongeschonden gaafheid van onze kindertijd.....

Schrijver: I.Broeckx
2 mei 2020


Geplaatst in de categorie: kinderen

4.0 met 1 stemmen 35



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)