Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Shopaholics en wat dies meer zij......

Van het Wagnerplein in Tilburg maakt men zich wellicht - en ten onrechte - een idyllische voorstelling. Na de renovatie is het Winkelcentrum getransformeerd tot een gigantische betonnen "koopgoot" die een welhaast demonische indruk maakt en waar de adepten van de koopverslaving rondsjouwen in hun nooit eindigende jacht naar meer en meer.

Mevrouw heeft naast mij plaatsgenomen op de "Social Sofa". De eenzaamheid in de Hoffmannflat is wel te dragen, zo verklaart ze, zeker nu ze iets lekkers in de tas meedraagt voor het weekend en na het leggen van de nieuwe vloerbedekking die sfeer en humeur bevordert. Niettemin is haar schoondochter in wanhoop in het kanaal gesprongen na het "liefdesbedrog" door de trouweloze echtgenoot.

We nemen afscheid en ik werp een laatste blik op de kale, kille, hoog oprijzende woontorens van "De Heikant" en in de aangrenzende Schubertstraat.....

Schrijver: I.Broeckx
10 juni 2020


Geplaatst in de categorie: economie

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 70



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)