Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Na de Somaliërs de rechtenstudente......

Het kleine flatje naast mijn optrekje was in de loop der tijd al door verschillende personen bewoond: door een oude man die hier zijn laatste dagen sleet en die de buren ten grave droegen; vervolgens door een jonge vrouw die leed aan onherstelbaar liefdesverdriet; vervolgens door het Somalische gezin met de jonge kinderen, die later verhuisden naar een nieuwbouwwijk en tot op de huidige dag door Anouk, de studente in de rechten.....

En zo was eens, zo lang geleden, ook voor mij de glorieuze en zo feestelijke dag aangebroken waarop ik de sleutels en het huurcontract in ontvangst mocht nemen bij de Woningbouwvereniging in de Joannes van Oisterwijkstraat: een eigen woning!

De ouderwetse flatjes in de Nassaustraat in Tilburg zijn als het ware in een groene vallei gesitueerd; omringd door plantsoenen en grasstroken. In deze zeldzame uithoek van onze zo geliefde stad floreert de Natuur nog, terwijl in andere gedeelten met meer moderne architectuur kaalheid en doodsheid regeren....

Frisgroene bladeren wiegen in een licht briesje aan mijn venster en een vogel, een kwetsbare boodschapper van de Natuur en een gezant uit hogere sferen, zingt zijn lied.....

Schrijver: I.Broeckx
2 juli 2020


Geplaatst in de categorie: woonoord

4.0 met 1 stemmen 54



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)