Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De verschrikking van de kale rotsen......

In die tijd hingen de leerkrachten op mijn lagere school, die gevestigd was in het lage gebouw uit Zweeds hout waar de planken als de schubben van een vis overheen lagen, die feeërieke en romantisch aandoende wandplaten voor de klas en de Bijbelverhalen circuleerden, zoöok de geschiedenis van de Zondvloed en de Ark van Noach, die zeer tot de verbeelding sprak.

Ik was een angstig kind en in mijn nachtelijke angst- en koortsdromen figureerden de nietige, petieterige menselijke gestalten, als vastgekleefd tegen de kale, enorme rotspartijen en het aanstormende, oprukkende water dat alles mee zou nemen in zijn vaart en zou vernietigen en verzwelgen....

Niet voor niets had mijn trouwe moeder de onderwijzeres op het hart moeten drukken mij, haar dochter, de demonische en satanische taferelen van de Zondvloed en de Ark van Noach niet meer op te dringen......

Schrijver: I.Broeckx
8 augustus 2020


Geplaatst in de categorie: kinderen

4.0 met 1 stemmen 55



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)