Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Bij "Peerke Donders"

Een prachtige nazomer manifesteerde zich dit jaar, een onverwachte "Indian Summer" en in het sfeervolle restaurant, genoemd naar Tilburgs beroemde missionaris was het goed toeven. Fraaie, wandvullende zwart-wit-foto's van Tilburgs Heuvelstraat en van De Heuvel met negentiende-eeuwse taferelen van mensen in ouderwetse kledij waren te bezichtigen en er was een doorkijkje naar de feeërieke tuin waar mensen in het late zonlicht zaten te genieten. Achter de bar stond het regiment van de drankflessen opgesteld en jonge meiden met joyeuze paardenstaarten droegen drankjes aan.

En dichtbij is het petieterige, armetierige wevershuisje waar heiligenbeelden onder stolpen staan en een groot weefgetouw de halve ruimte in beslag neemt; oord van de uiterste versterving en van de kennelijk uiterste, maar wellicht religieus geïnspireerde zelfkwelling waartoe de welhaast heilige Petrus Donders zich geroepen voelde....

Dan is daar ook nog het park met de Kruiswegstaties, uitgevoerd volgens de goed-katholieke traditie die zo lang onze stad beheerste.....

Schrijver: I.Broeckx
15 september 2020


Geplaatst in de categorie: religie

4.0 met 1 stemmen 233



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)