Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het Twee Steden Ziekenhuis revisited (vervolg)

Weer was ik welkom op de Afdeling Dagbehandeling van het Twee Steden Ziekenhuis. Op de derde verdieping was een bed voor me gereserveerd waarop ik me uitstrekte.

Tegenover mij een in het zwart geklede, bevallige jongeman; het lichaam als opgerold op het bed, in diepe slaap; de lieflijke oogleden met de tedere wimpers over de ogen gezakt en om voor mij geheimzinnige redenen gekoppeld aan een infuus.
Overigens aan de overkant van de zaal een grijsharige dame die plotseling mijn aanwezigheid schijnt op te merken en opeens belangstellend in mijn richting kijkt.

Lange gordijnen larderen de hoge ramen waardoor boomgroepen zichtbaar zijn, nog altijd in zomertooi.
De verpleegkundige plant zonder enige aarzeling onvervaard de injectienaald in het weke vlees van mijn rechterarm en na een half uur mag ik de zonnige septemberdag weer tegemoet gaan...

Schrijver: I.Broeckx
21 september 2020


Geplaatst in de categorie: ziekte

3.0 met 2 stemmen 105



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)