Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

In de "huiskamer" op Zorgcentrum "De Reijshoeve"

Het kleine lokaal waarin we waren samengekomen en dat men met enige moeite ook wel een "huiskamer" zou kunnen noemen bood uitzicht op een feeërieke tuin met "Engelse" hagen en in de verte een schattig huisje dat bij nader inzien een volière bleek te zijn waarin vogels zich amuseerden die ik wel graag eens van dichtbij had willen bezichtigen.
En toen het die middag ging regenen glansde het loodgrijze dak van de kleine volière.

Was het echter inbeelding dat de Tilburgse dames en heren in de "Huiskamer" me wel min of meer met mij merkwaardig aandoende blikken zaten op te nemen als was ik een "Fremdkörper" te midden van hen, een uitzondering of rariteit die wel zeer moeilijk in hun kring zou kunnen worden opgenomen, waar hun voorbije levens zich, in tegenstelling tot dat van mij, afgespeeld hadden tussen de stofzuiger en de wasmachine, aan het aanrecht en in het huwelijksbed en waar hun blik nooit verder gereikt had dan die "werkelijkheid", door hen zozeer verabsoluteerd en tot hun enige "realiteit" verheven....

Schrijver: I.Broeckx
6 oktober 2020


Geplaatst in de categorie: individu

4.0 met 3 stemmen 48



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)