Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Toen het afscheid kwam.....

Al eerder hadden we het plakkaat op de deur van je slaapkamer bevestigd: wat moest er gebeuren als het onverwachte, ongewenste en onheilspellende dat we nooit wensten, zou gebeuren?

We hadden nog vruchtenbowl, geschonken in het hoge glas, gedronken. Je had nog gevraagd hoe laat het was. "Zeven uur", had ik geantwoord. "Een mooie tijd", had je verklaard.

Het heeft toen niet lang meer geduurd. Je bittere, getormenteerde leven is ten einde gekomen. De taal, die je zo dierbaar was, heeft je verlaten. Uitgekomen was wat op het plakkaat op je deur voorspeld was. Sprakeloos en woordeloos lag je op het bed. De verplegers in hun groengele kledij kwamen.

Toen de meneer kwam om de crematie te regelen, besloten we jou je zelfgemaakte pakje van lichtbruine, glanzende zijde aan te trekken.

Je rust voor altijd op de velden aan de Karel Boddenweg en je bent voor altijd mijn innig-geliefde moeder.

Schrijver: I.Broeckx
14 november 2020


Geplaatst in de categorie: afscheid

5.0 met 1 stemmen 116



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)