Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Haarperikelen

Mijn haar lag op mijn schedel en tegen mijn gezicht als een natte vlag die zich niet kan uitvouwen of ontplooien, als een dweil.

De intredende grijsheid, die mij nauwelijks beangstigt, kan ik door de kleurspoeling nog vermijden en wegwerken.

Mijn haardos, door mijn arme vader weleens een "keizerskroon" genoemd, kan de veroudering van mijn gezicht en gelaatstrekken nog altijd vergoeden en verzachten zodat mijn jeugd en mijn jonge jaren die zo onmetelijk ver van me zijn ogenschijnlijk herleven in mijn uiterlijk.

De zaak van "Erica" aan de Oude Markt in Tilburg kan men met recht een paradijs noemen voor wie een liefhebber is van cosmetica. Om onbekende redenen siert een manshoge afbeelding van een Indonesische dessa hier de wand en men wordt er met hoffelijkheid geholpen.

De meer "stevige" of moet ik zeggen "viskeuze" shampoos die ik hier aanschaf, doen mijn haar mijns inziens goed uitkomen en het staat me uiteraard vrij thuisgekomen daarmee te werk te gaan.

Schrijver: I.Broeckx
12 december 2020


Geplaatst in de categorie: lichaam

4.0 met 1 stemmen 52



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)