Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Oh give me a home......

Oh give me a home
Were the buffalo roam
Were the dear and the antilope play
Were seldom is heard
A discouraging word
And the skies are not cloudy all day

(Frater Nicasio)

En zo kwam mij onlangs ter ore dat in het door de Natuur zo rijk begiftigde areaal, in de Herbertusbossen, een wolf was gesignaleerd en de kop van een schaap was gevonden....
Mijn zwager, een "he-man" van formaat bindt nog altijd de strijd aan met de grimmige, weerbarstige en zo wrede Natuur en biedt aan mijn zus, zijn echtgenote een thuis: de boerderij aan de bosrand waar de houtkachel brandt....

In jonge jaren, ver verzonken en verscholen in de tijd was de jongeman gekomen om mijn zus te werven en door de jaren heen bleef hij als een trouwe metgezel en kameraad aan onze zijde staan....

(Op de bruidsfoto legt mijn zus, gekleed in de geel-zijden jurk haar handen in de handen van de man met wie zij een nieuw leven begint....)

En eens zette een vage maar sterke intuïtie me aan de boerderij te bezoeken; dertig jaar geleden, toen de baby in de armen van zijn moeder, mijn zus, het levenslicht aanschouwde. Mijn neef was geboren...

Nu, dertig jaar later, is hij man geworden, bebaard, en heeft hij een Poolse bruid verworven met wie hij eveneens de toekomst vol vertrouwen tegemoet ziet.....

Schrijver: I.Broeckx
14 december 2020


Geplaatst in de categorie: familie

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 62



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)