Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

26 december 2020: Voor niets naar de Koepelhal

De nacht lag nog boven de stad toen ik op weg ging naar onze Koepelhal waar een markt van antiek, kunstvoorwerpen en curiosa zou plaatsvinden....

Het vertrouwde uithangbord van Woninginrichting "Het Zolderke" begroet mij en de ongastvrije woningen met hier en daar een Kerstversiering aan de gevel sluiten zich voor me af. Op deze stille Tweede Kerstdag, getekend door mijn eenzaamheid, doordringt de kou van december mij. De hemel neemt al lichtere tinten aan als ik op de bus aan het wachten ben. Een enkele vroege vogel heeft plaatsgenomen op een dak aan de overkant en vogels bevolken de kale staketsels van de "gekandelaberde" bomen aan de Dillenburglaan....

Tenslotte arriveer ik op de Besterdring en dwaal meerdere malen rond het massieve gebouw van onze Koepelhal dat haar loodgrijze en loodzware toegangsdeur hardnekkig voor mij gesloten houdt....

De overige architectuur in de omgeving vormt bepaald niet iets dat tot vrolijkheid stemt....

Onverrichter zake keer ik over een lege en uitgestorven Spoorlaan tenslotte huiswaarts.....

Schrijver: I.Broeckx
28 december 2020


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 49



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)