Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over geboorte

Uit een heel gewone Tilburgse familie (vervolg)

Het was op een dag in het warmste seizoen; op een zaterdag in juni. Het kindje - dat was ik - zou het doodgeboren en zozeer betreurde meisje moeten opvolgen. De bevalling was zwaar en moeilijk; pas op het laatste moment riep vader Dr. Adeling erbij. "Waarom heb je me niet eerder laten komen?" vroeg hij. In allerijl werd ik vervoerd naar het E.Ziekenhuis, naar het glazen broeikasje dat men "couveuse" noemt. Ik was zes weken te vroeg gekomen.

In het ziekenhuis miste ik de handen van mijn vader en de borsten van mijn moeder en men dacht dat oma, die mij kwam bezoeken, wegens haar jonge en nog florissante gezicht, mijn moeder was. "Ik ben een droge min" zou ze later verklaren als ik in haar armen haar borsten zocht. Ik kwam onder de hoede van Dr.A., de kinderarts, en na een jaar zou hij verklaren: "Ze gaat het wel redden; het wordt een vrolijke tante!"

Schrijver: I.Broeckx
14 januari 2021


Geplaatst in de categorie: geboorte

5.0 met 2 stemmen 505



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)