Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Appeltaart bij "De Reijshoeve"

De taxi, die daarvoor wordt ingezet, is in de morgen gekomen. Zij haalde meerdere personen op en bracht ons door Tilburgse straten waar ik vele voetstappen heb liggen. Ik herken die van vele voorgaande gelegenheden rijdend naar Zorgcentrum "De Reijshoeve" (in de wijk "Reeshof") dat ons verwelkomt met indrukwekkende blauwe letters boven de centrale toegangsdeur.

Maar toch: waartoe heb ik mezelf veroordeeld? Is mijn universum nu drastisch gereduceerd tot de proporties van de kleine "huiskamer" waar ik welkom word geheten in de kring van lieve, goedmoedige en goedgunstige Tilburgse ouderen? Hoe dit ook zij, men zal vandaag de enige meneer in ons gezelschap vragen appels te schillen voor de appeltaart die deskundige en zorgzame dames vandaag zullen vervaardigen en hij zal dit klusje zorgvuldig uitvoeren. Muziek zal weerklinken in de kleine ruimte, stammend uit de vijftiger en zestiger jaren die nog zo ongelooflijk dichtbij lijken: "Buona sera signorina kiss me goodnight". En als door magie zal ik plotseling terug zijn in die magische nacht, eens in Rome, zo ver weg en zo dichtbij.

Ook deze regenachtige dag neigt ten einde en men zal mij terugbrengen naar mijn woonstede in de Nassaustraat.....


Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=AwDP_NYYa4c

Schrijver: I.Broeckx
4 februari 2021


Geplaatst in de categorie: ouderen

4.5 met 2 stemmen 49



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)