Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Onvermoede charmes van onze binnenstad

Onze Willem II-straat - die zich uitstrekt tussen de Spoorlaan en de Nieuwlandstraat - heeft op een zonnige voorjaarsmorgen (die de panden in een bescheiden, bleek licht zet) toch wel iets van een grootstedelijkheid die aan Wenen, Parijs of Praag kan doen denken, maar die Tilburg in haar haveloze buitenwijken nauwelijks kent.

Links van mij aanschouw ik het onoverzichtelijke en Kafkaëske gebouw met de vele "achterkamertjes" waar eens het Belastingkantoor gevestigd was. Waar mijn betreurenswaardige vader zijn moeizame morgens en middagen doorbracht tijdens zijn desastreuze loopbaan en waar momenteel de Tilburgse Woningstichting zetelt.
Verderop heb je dan het pand van de Politie, een aanduiding die in levensgrote, stoere, trotse letters op de gevel is aangebracht en met auto's voor de deur die wel heel veel mannelijke kracht, stoerheid en vechtlust laten zien.

Spoedig bereik je vervolgens op je wandeling de Nieuwlandstraat die haar eigen charmes bezit, maar daarover wellicht later meer.

Schrijver: I.Broeckx
28 april 2021


Geplaatst in de categorie: woonoord

5.0 met 1 stemmen 51



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)