Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over economie

Opnieuw op de Tilburgse markt....

Het is in de loop van de tijd mijn "zaterdagse gewoonte" geworden de Tilburgse markt op het Koningsplein te bezoeken voor onder meer een portie frites met dubbel mayonaise en ook om de bloemen en de planten te bewonderen; de petunia's met violette kelken en de rode en witte geraniums; de trotse bloemen die ons zijn geschonken door een Onbekende tot troost en blijdschap....

Deze keer trof ik vóór de friteskraam een kleine meneer met snor en "peper en zout in het haar" "Goedemorgen" groette ik.
"Ik ken u niet" verklaarde de man. "Het is vriendelijk onbekenden te groeten" vervolgde de eigenaar van de friteskraam die maar niet scheen te kunnen ophouden met het boenen van de vloer van de tent. "Het is binnenkort Pinksteren" merkte mijn nieuwe kennis op "Dan ben ik jarig. Ik word achtenzeventig. Ik ben al vierentwintig jaar weduwman" Of achter deze opmerking een diepere bedoeling of betekenis schuilging, ontging mij op dat moment, maar ik antwoordde slechts; "Het valt niet mee"

Een oudere dame in een scootmobiel met lichtblauwe haarband over het grijze haar gedrapeerd kwam dichterbij en bestelde twee kroketten. Ik reikte ze haar aan en het dubbeltje wisselgeld gaf ze mij cadeau voor de goede dienst haar door mij bewezen.....

Schrijver: I.Broeckx
16 mei 2021


Geplaatst in de categorie: economie

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 125



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)