Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een gelukbrengende dag in onze levens.....

In die tijd had ik een baantje als typiste (via een uitzendbureau) bij Recreatiepark "De Beekse Bergen" (wegens mijn van nervositeit trillende handen belandden al mijn brieven de eerste dag in de prullenbak) en vanaf mijn plaats aan het venster had ik de hele dag uitzicht op de stroom bezoekers die het park met een bezoek wensten te vereren)

In de avond, toen ik op de fiets de terugtocht naar mijn ouderlijk huis aanvaardde door een bosrijk gebied, merkte ik dat een mokkabruine hond mij volgde. Ik vroeg mij af waar de hond vandaan kwam (was hij ontsnapt uit een kennel of asiel uit die omgeving?) Hoe dit ook zij, ik lokte de hond die gedwee eh misschien hoopvol achter mijn fiets aanhuppelde....

We hadden in die tijd thuis geen hond en ik had bedacht dat het mogelijk "dak- en thuisloze" dier in ons huis welkom zou zijn. De hond bleek lichtbruine vlekjes bij zijn poten te hebben en een grillige witte vlek op de borst. We zouden hem nog aangeven bij de politie, in de vurige hoop en verwachting dat zijn baasje niet zou komen opdagen en dat we hem
zouden mogen behouden, die bewaarheid werd en we zouden hem inderdaad inlijven...

Hij werd onze trouwe en, zoals bleek, zo intelligente "Driekus" die gedurende dertien jaar bij ons is gebleven tot de dag is gekomen dat zijn poten hem niet meer konden dragen en hij is gestorven in de armen van onze ouders; onze "Driekus" die getuige was van al het bittere leed en van al de vreugde in onze familie, die verschrikt wegdook achter ons bankstel als er eens een scène was, die zo intelligent was dat hij op mijn moeders verzoek haar pantoffels ging halen op de tweede verdieping; Driekus, de mokkabruine hond met de lichtbruine en witte tekening op zijn vacht; Driekus die door een wonderbaarlijk toeval in onze levens kwam; onze vriend, huisgenoot en onvergetelijke kameraad, om wie mijn tranen soms nog vloeien en die staat afgebeeld op de foto naast mijn bed, zittend vóór de bakstenen muur van mijn ouderlijk huis.....

Schrijver: I.Broeckx
18 mei 2021


Geplaatst in de categorie: dieren

4.5 met 2 stemmen 55



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)