Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Uitdaging en resultaat

We dromen er allemaal wel eens over dat we ons eindexamen over moeten doen....
De beproeving en de uitdaging waren destijds groot maar het papier met de welhaast gekalligrafeerde kapitale letters en de vele handtekeningen bewaar ik nog altijd.

De spanning liep op in het lokaal waarin de scholieren bijeen waren gekomen in afwachting van de uitslag maar in serene rust was ik toen al zeker van het resultaat

Echter vóór de sessie in ons tekenlokaal waar kunstwerken waren uitgestald had de paniek toegeslagen. Zou op het kritieke moment waarop het zo uiterst gewenst en noodzakelijk was dat de woorden in mij op zouden wellen, dat de formuleringen tot stand zouden komen het plotseling tussen mijn oren een formidabele en onheilspellende leegte blijken te zijn?

Eenmaal in de examenzaal lekte plotseling tot mijn paniek mijn trouwe vulpen die mij nog nooit in de steek had gelaten.
Ik had uit de tien voorgelegde titels het citaat van Mark Twain gekozen: "De mens is het enige dier dat bloost, met reden!" in een poging aldus de algemene morele problematiek te illustreren die in de mensengeschiedenis altijd zozeer prominent is geweest hoezeer ook de mensheid daarvan in vrijwel iedere situatie op desastreuze wijze is afgeweken...

De acht waarmee mijn opstel werd beloond, prijkt nog altijd op de cijferlijst

Schrijver: I.Broeckx
17 juni 2021


Geplaatst in de categorie: school

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 134



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)