Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Villa des Roses/"Bestemming Rijssen"

Mijn reis naar Rijssen (Overijssel) nam ongeveer twee uur in beslag. Via Nijmegen, Arnhem en Deventer, waar lage merkwaardig aandoende bouwsels het perron flankeren was mijn bestemming te bereiken. Onderweg flitsten de landschappen aan mijn ogen voorbij; de welige zomerweiden, op afstand de spitse ten hemel oprijzende kerktorens in Nijmegen en Arnhem, de beroemde brug in Nijmegen die de rivier de Waal trots overspant. En een enkele "voortvarende" boot op het woelige water......

Mijn nieuwe vriendin, longlijdster zoals ik, verwelkomde me tenslotte in het landelijke dorp waar zij met haar echtgenoot een meer dan kapitaal landhuis bewoont, omringd door vele rozenstruiken. Rozen zijn hoe dan ook haar lievelingsbloemen en de tafel zal gedekt zijn met een servies en met kandelaars en servetten, eveneens gedecoreerd met rozen.....

En op mijn terugreis langs de rivieren, langs de kerken en overige bebouwing zal ik spoedig de stalen overkapping van het station van Den Bosch, geornamenteerd als een merkwaardig buitenissig kantwerk, weerzien, mij zo vertrouwd en daarna de straten en pleinen van mijn zo geliefde geboortestad......

Schrijver: I.Broeckx
21 juli 2021


Geplaatst in de categorie: reizen

5.0 met 1 stemmen 75



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)