Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan mijn mislukte carrière/ Twee gigantische boeketten maar toch: afgedankt!

Tot mijn verrassing werden de twee grote, fraaie boeketten aan huis bezorgd; kennelijk als dank voor mijn redactioneel werk voor een wijkkrant en voor mijn notuleerwerk. De hoofdredacteur van genoemde krant had zich uitermate bezorgd en zorgzaam getoond om mijn longziekte, maar al te spoedig, onverwacht en onverhoeds, zou het reservoir van de affectie die hij over mij had uitgestort leeg en uitgeput zijn. "Nieuwe bezems vegen schoon" en ik was aanvankelijk binnengehaald en de hemel in geprezen om mijn artikelen maar al te spoedig, na niet onmiddellijk aan de zeer hooggespannen verwachtingen beantwoord te hebben, weer buiten gewerkt.

Ook het notuleerwerk voor de Wijkraad leek een groot succes en ook daarvoor ontving ik een groot boeket. Het was echter te voorzien dat ik al te spoedig of te eniger tijd rücksichtslos vervangen zou worden door de "secretaris" waarnaar mijn collega's zozeer uitzagen maar die in de gehele wijk wegens algehele incompetentie en onvermogen van de bevolking waarschijnlijk niet te vinden zou zijn...…

Schrijver: I.Broeckx
21 augustus 2021


Geplaatst in de categorie: werk

4.0 met 3 stemmen 57



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)