Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een exercitie bij de tandarts.....

De meisjes van Broeckx, Cecile en Ineke, hadden de leeftijd van respectievelijk zeven en tien jaar bereikt. Handje in handje waren ze verschenen voor Sinterklaas; een duizelingwekkende autoriteit en samen moesten ze twee keer per jaar de weg afleggen naar het witte huis van tandarts Claassen aan het Piusplein vanuit hun wijk, genaamd "Fatima", langs het kolkende water van de Piushaven en de metaalopslagplaats van Van Raak, over de gladde, bolle keien....Het was meestal druk in de wachtkamer van tandarts Claassen; de mensen stonden tot op de gang. Spanningen en angsten balden zich dan samen in het innerlijk van de kinderen, die op de achtergrond tijdens het lange wachten het hoge, snerpende geluid van de boor moesten aanhoren. Als ze dan eindelijk aan de beurt waren ging de pijn die het plomberen met zich meebracht, hen door merg en been. Als Vader hen vergezelde, kregen ze na deze exercitie een popje uit de speelgoedwinkel aan het Piusplein.....

Schrijver: I.Broeckx
27 oktober 2021


Geplaatst in de categorie: kinderen

5.0 met 1 stemmen 55



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)