Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

‘ een appeltje voor de dorst ‘

Op het nieuws wordt al een aantal maanden de ether in geblazen dat: de mensen meer zijn gaan sparen, miljarden staan er inmiddels op spaarrekeningen van talloze mensen en op zich is dat een heel mooi gebeuren. Sparen is goed en wijs, verstandig en slim, al is niet iedereen het met de paplepel ingegoten en duren de maanden langer dan dat het inkomen weer “ binnen komt” is sparen altijd een goede instelling.

Ook vanmorgen liet men weer weten dat: de bank het nieuws naar buiten bracht, mensen in de pandemie-tijd geen kans kregen geld uit te geven en het dus op de spaarrekening gezet hadden, maar zelfs toen de winkels weer opengingen men er niet in galop naar de winkels ging om het gespaarde uit te geven, net als in huize T. Nou zijn we sowieso niet van de verspillende tak maar als vanmorgen de nieuwslezer zegt: mensen bewaren een appeltje voor de dorst, kijk ik opzij en zeg: het lijkt meer op een fruitschaal!

... De appel op de schaal ...

Schrijver: An Terlouw, 11 november 2021


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.0 met 3 stemmen 77



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)