Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Weer in de ziekenboeg.....

De benauwdheid dreigde me te verstikken en de hevige hoestbuien volgden elkaar snel op. De ambulance kwam in allerijl en ruggelings en blindelings, haast onbewust volgde ze haar parcours door de nacht totdat kennelijk het Elisabeth Ziekenhuis in zicht kwam en bereikt was. Snel volgde op de Spoedeisende Hulp het onderzoek, de betasting van het lichaam, het staafje in de keel, de vraag of ik eventueel gereanimeerd zou willen worden en vervolgens het vervoer naar een ogenschijnlijk hooggelegen ziekenkamer met een rustgevende foto op groot formaat van een Brabants landschap tegenover me aan de wand. De volgende dag zal ik de blauwe hemel kunnen observeren die zich zal vertonen in steeds wisselende gedaanten. De jongedames in de witte kledij, merkwaardig genoeg allen getooid met een elegante paardenstaart, zullen me terzijde staan. Steeds meer medicijnen zullen via het infuus mijn longen bereiken en ze voorlopig nog herstellen zodat spoedig ontslag uit het "medisch bolwerk" weer een feit voor mij betekenen zal.....

Schrijver: I.Broeckx
12 november 2021


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.0 met 4 stemmen 50



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)