Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Weer bij bewustzijn/Op de verkoeverkamer

...en toen ik bijkwam uit de narcose op de verkoeverkamer hoorde ik dat namen van personen weerklonken en zag ik dat de verpleegkundigen in hun groene kledij bedrijvig af en aan liepen. Tenslotte trad de gynaecoloog aan mijn bed en hij sprak de woorden uit die mij, na alle spanningen, zielsgelukkig zouden maken: "Er zijn twee onschuldige poliepjes in uw baarmoeder gevonden" Eerder had ik op de brancard mijn benen moeten spreiden en de camera was gericht geweest op het interne orgaan dat alle vrouwen gemeen hebben maar dat in mijn geval niet gezorgd had voor een nageslacht; nooit had het een kind gedragen. Hoe dit ook zij; nog altijd, nog steeds had de zozeer gevreesde ziekte het terrein van mijn lichaam niet betreden; nog altijd was mijn lichaam betrekkelijk ongeschonden. De gunstige uitslag van het onderzoek zette mij ertoe aan nu ook mijn "waanzinnige" liefdesobsessie vaarwel te zeggen....

Schrijver: I.Broeckx
5 januari 2022


Geplaatst in de categorie: emoties

5.0 met 1 stemmen 58



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)