Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De logica van plastic

Maanden geleden werd besloten dat: plastic rietjes slecht zijn voor het milieu en weet je, dat snap ik best omdat je die dingen overal ziet liggen, soms nog in een pakje drinken, of in een beker van de Mac, domweg overal! Dat die dingen moesten worden vervangen begrijp ik wel maar: diezelfde plastic rietjes zitten wel in de miljoenen zelftesten die iedereen momenteel in huis heeft, die worden gebruikt in de teststraten, in praktijken en waar al niet meer?

Dat is dus ook gewoon plastic - en nou zullen die dingen niet net als de voornoemde rietjes op straat belanden, toch is het raar dat die dingen niet worden vervangen? Ze zijn evengoed van plastic en dus ook: belabberd voor het milieu? Wat me er toe brengt te zeggen dat: de vervanging van plastic naar papieren rietjes geen slimme actie is geweest, kinderen sabbelen op het papier, krijgen er stukjes van in de keel en al menig ouder heeft rare toeren uit moeten halen om: een kind te redden wat een stuk papier in de mond had: rest nog de actie: het plastic omhulsel waar het rietje inzit dus niet in de ban is want: dat zit nog altijd aan de zijkant van de pakjes, terwijl juist dat kleine stukje plastic precies het verschil kan maken?

... Over plastic gesproken ...

Schrijver: An Terlouw, 10 januari 2022


Geplaatst in de categorie: milieu

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 430



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)