Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het voorvaderlijke huis

Hoog rijst de gevel op van het voorvaderlijke huis aan de Oude Markt in Tilburg. Even verderop is de winkel van de oude bakker die zijn leven slijt achter de toonbank waarin diverse soorten gebak zijn uitgestald en waar ik nog altijd een saucijzenbroodje kan verkrijgen dat als ontbijt kan dienen. De grote drogisterij van "Erica" met haar enorme en overbodige assortiment opent haar deuren om klokslag half tien in de morgen als de imposante klok van de nabije Heikese Kerk van zich doet horen; alle lichten gaan plotseling aan en ik ben welkom voor mijn bescheiden, luttele aankoop (Wachtend vóór de zaak had ik mijn blikken nog kunnen laten dwalen over de merkwaardige panden aan de Oude Markt die het voorvaderlijk pand flankeren en waarop mijn voorvaderen moeten hebben uitgekeken en die vandaag de dag nog getuigen als enige reminiscentie van eens geleefde levens, van alles dat voorgoed, onherroepelijk voorbij is.....)

Schrijver: I.Broeckx
25 januari 2022


Geplaatst in de categorie: woonoord

5.0 met 1 stemmen 178



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)