Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Wat moet er gebeuren, voor iemand hulp krijgt?

Het bekende spreekwoord speelt door mijn hoofd: als het kalf verdronken is, dempt men de put. Te laat dus. Na de dramatische schietpartij vrijdag in Alblasserdam, komen er berichten binnen dat- de dader op diverse manieren hulp heeft gezocht, aandacht heeft gevraagd, zelfmoordpogingen heeft gedaan en allerlei acties uithaalde omdat: hij stemmen hoorde in zijn hoofd. Nou zijn we meestal wel in staat een etiket te plakken op mensen die een beetje anders zijn, maar waaraan de buitenkant niets te zien is. Ook zijn we heel goed in staat om te zeggen dat- de hulpverlening te kort schiet want dat IS ook zo.

Hulpverlening schiet te kort op allerlei fronten en niet alleen in dit geval, er zijn talloze gevallen die ‘ te laat serieus ‘ worden ingeschat en is het wachten op een drama van ongekende grootte, zoals gisteren dus. De noodkreet van de man- werd niet begrepen, of ie niet gehoord is, waag ik te betwijfelen, maar dat er geen actie is ondernomen moge duidelijk zijn met als triest resultaat een aantal slachtoffers die misschien voorkomen hadden kunnen worden. De wijsheid heb ik niet in pacht, helaas maar dat er geen juiste maatregelen genomen zijn is op zijn zachts gezegd weer- een enquête waard!

Hoewel, of dat zoden aan de dijk zet….

... Geen hulp! Met dramatische gevolgen ...

Schrijver: An Terlouw, 7 mei 2022


Geplaatst in de categorie: actualiteit

5.0 met 1 stemmen 132



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)