Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Onder het toeziend oog van mijn vriend Michael

Het is een lange weg om te voet af te leggen door de Tilburgse straten en langs de huizen die zich aaneenrijgen, van de Naasaustraat naar het Energieplein, met mijn trage pas en verouderde lichaam; naar het Energieplein waar mijn vriend Michael de fysiotherapeut op mij wacht (hij was wel degelijk verbaasd over het te geringe resultaat van de inspanningstest)

Daar, in het kleine zaaltje, staat de apparatuur opgesteld; de mooie loopbanden en de andere machines die kennelijk de gezondheid en de "fitness" zozeer dienen te bevorderen....

En daar, in dat kleine zaaltje "doe ik mijn ding" (om het met een cliché te benoemen); loop ik op de loopband; trek ik aan de banden van een andere machine; fiets ik op de hometrainer...

En de terugweg zal weer volgen; langs het Theresiaplein waar in dit seizoen ranke, frisse tulpen de tuinen sieren en langs ons oude Wilhelminapark met haar welige groen vanwaar kinderstemmen luid en vrolijk weerklinken.....

Schrijver: I.Broeckx
16 mei 2022


Geplaatst in de categorie: sport

5.0 met 1 stemmen 256



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)