Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een verpleger als vriend

De verpleger, de trouwe en zozeer liefdevolle verpleger, heeft zijn langjarige carrière volvoerd bij "Prisma" waar mijn broer een "plaatsvervangend thuis" heeft gevonden. De lage gebouwen, omringd met grasvelden waarop bomen hun kruin ten hemel heffen, bieden huisvesting aan tal van cliënten van gevarieerde signatuur en mijn broer is te midden van hen een geliefde en graag geziene figuur geworden.

De verpleger kent mijn broer en op zijn gezicht staat te lezen hoezeer in de lange jaren van zijn dienstverband zijn wezen, zijn aard en zijn hart en ziel afgestemd zijn geraakt op het wezen van zijn protegé, zijn cliënt; mijn broer.

Zoals in de communicatie, in de gesprekken met medemensen, met "normalen", tot wie mijn broer niet kan behoren, de liefde en de vriendschap te prefereren zijn, zo heft de verpleger zijn protegé op naar het niveau van de volwaardige menselijkheid en hij ziet mijn broer als een vriend.

Schrijver: I.Broeckx
28 mei 2022


Geplaatst in de categorie: vriendschap

4.3 met 3 stemmen 69



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)