Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Jeugd in een volkswijk

We schreven 1959. Ik was zes jaar oud. Zo goed herinner ik me hoe in het kleine huisje werd geverfd en behangen; ik ruik de geur van stijfsel en verf nog altijd. We zouden er tien jaar blijven.

In die tijd vond het leven op straat plaats; daar speelde ik met de buurtgenootjes; daar sloeg ik de zweep om de felgekleurde kleine tol die we een eindje ingroeven in het zand tussen de straatstenen en die wervelde om zijn as. En we rolschaatsten en kaatsten met de ballen tegen de gevels en we spanden elastiek om onze enkels voor het spel van het "elastieken". We schreven met het bonte krijt op de stoeptegels en we hinkelden. Met mijn jeugdvriendje Martin knikkerde ik in de gang van het witte "Maycrete"-woninkje en met hem knutselde ik aan een waterput uit ons favoriete tijdschrift: de Donald Duck.

Zo vergleden die jaren; de onvergetelijke, onbezorgde jaren van mijn kindertijd....

Schrijver: I.Broeckx
19 juni 2022


Geplaatst in de categorie: kinderen

4.0 met 1 stemmen 64



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)