Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Als een "Fremdkörper" te midden van een menigte

Door het land, in dit zomerseizoen gelardeerd met weelderig groen, zijn we gereisd naar etablissement "De Kaasboerin" dat merkwaardig gesitueerd is te midden van de landerijen als een "Fremdkörper" dat hier uiterst misplaatst is en dissoneert.

Aldaar schoven we aan aan lange tafels en zouden we getrakteerd worden op "Het Nederlandse lied", enthousiast en uitbundig gebracht door dames en heren die chansons brengen die dateren uit een ver verleden en die slechts bij het onderhavige publiek dat uitbundig mee zou zingen en mee zou joelen, de handen zou heffen en zou laten zwaaien en dat de polonaise zou dansen, onkundig, imbeciel en nauwelijks bevattelijk voor of op de hoogte van andere, hogere en meer verheven cultuuruitingen niettemin een langdurige en persistente reputatie konden vestigen.

Als een "houten klaas", als een "stijve hark" zit ik erbij, hoop dat de middag zich acuut ten einde zal spoeden en voel mij steeds ongemakkelijker worden onder de indringende blikken van een oudere heer die mij verbijsterd en als een pias, als een "bevroren" levenloos standbeeld, voortdurend aanstaart...

Schrijver: I.Broeckx
10 juli 2022


Geplaatst in de categorie: muziek

3.5 met 2 stemmen 77



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
foppe oostenbrug
Datum:
9 oktober 2022
ik heb je vijf nieuwe verhaaltje met plezier gelezen ook gestudeerd en nou rusten. leuk goed geschreven

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)