Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het gezin Broeckx in 1947

De foto siert nog altijd mijn kamer. De leden van het gezin Broeckx zijn daarop compositorisch goed gerangschikt; allereerst oma, in de zwarte jurk, gesierd door de camee die een erfstuk werd; ze loodste het gezin met succes door de recessie en door de armoede; verder opa, die ik nooit kende; kopersmid die bekend stond om zijn humanitaire inslag en vrijgevigheid; de drie broers; Willem, mijn goede vader, Guus die zijn heil zocht in Australië en Gérard, die zou malverseren met geld en vrouwen. De jongens; de trotse zonen, dragen het nette pak waaruit de stropdas elegant naar voren springt; ongetwijfeld is de kleding voor de gelegenheid aangeschaft. Naast haar broers staat Cécile, de zus, rechtop; de krullen mooi opgemaakt en met de ziekenfondsbril met de ronde glazen. Ze draagt de ruiten bloes met daaroverheen de zwarte spencer; zij was degene die het leven niet meer ten einde toe kon dragen en die tenslotte omkwam in de vlammen van haar eigen aansteker.....

Schrijver: I.Broeckx
1 augustus 2022


Geplaatst in de categorie: familie

5.0 met 1 stemmen 59



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)