Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan mijn mislukte carrière / Het accountantskantoor; wantrouwen en huilbuien

De villa's aan de Bredaseweg rijgen zich aaneen, alle van een verschillend architectonisch ontwerp, stammend uit de dertiger jaren of van later datum.

In één ervan was het accountantskantoor gevestigd en in een van zijn kamers zou ik mijn werkzaamheden volvoeren. Ik was uitgezonden via "Randstad". Het typewerk was arbeidsintensief. De heren accountants in hun witte hemdsmouwen hielden zich op in een aangrenzende kamer. Als er telefoon voor één van hen was, schalde mijn zware stem door heel het gebouw en kwam meneer op de hoogte.

De chef vond mij te wantrouwend. Het meisje van "Randstad" was snel ontboden en mijn tranen hadden gevloeid.

Na de zoveelste mislukking trok ik mij terug bij mijn liefste vader, die in zijn argeloze naïviteit en argeloosheid geen weet had van maatschappelijk ongerief en die vergevingsgezind was en het licht van zijn overkoepelende vaderliefde en bescherming over mij liet schijnen...

Schrijver: I.Broeckx
11 augustus 2022


Geplaatst in de categorie: werk

3.5 met 4 stemmen 72



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)