Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

In de verwoestende "omhelzing" van Alzheimer (vervolg)

We verpoosden op het terras achter het Woonzorgcentrum, gelardeerd met stalen, loodgrijs tuinmeubilair en de zon van augustus verwarmde en streelde onze fragiele lichamen. Een enkele wesp naderde de lichtpaarse, hoog opschietende bloemen die wellicht de naam "lavendel" dragen....

Mevrouw mijn vriendin was om voor haarzelf ondoorgrondelijke redenen verjaagd uit haar mooie stadse woning waarin zij nooit meer terug zou keren nu de onheilspellende dementie had toegeslagen en onbewust en onwetend, gedeeltelijk beroofd van haar verstand, kijkt zij mij in de ogen. Met haar uiterste krachten kan zij nog een schijn van normaliteit handhaven nu haar wereld door onvermoede krachten wild door elkaar is geschud en overhoop is gehaald.

In de voormalige woning, het decor van dertig jaar lief en leed wachten de studieboeken niet meer op haar; de stille getuigen van haar belezenheid, van haar eruditie....

Schrijver: I.Broeckx
26 augustus 2022


Geplaatst in de categorie: individu

4.0 met 1 stemmen 52



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)