Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoetingen bij de bushalte (vervolg)

We raakten in gesprek bij de halte van lijn zeven, hier vlak in de buurt. Twee witte, metalen zitjes dienen aldaar voor het comfort van de toekomstige passagiers en we hadden zij aan zij plaatsgenomen. Ik verzekerde mijn medepassagier dat hij maar niet op schoot moest komen zitten; de "Me-too-associaties" waren al te groot.

Hij droeg een rood-geruite overhemd en lichte baardstoppels overwoekerden zijn gezicht en hals. Hij verklaarde in Duitsland in het leger en in de horeca werkzaam te zijn geweest maar in vroege levensjaren als echte Tilburger de Tilburgse Heuvel nog gekend te hebben, zoals zij toentertijd was met haar driehoekige vorm en met de Linde, Hotel "Riche" en de "Hema".

We stelden verder vast dat onze talenkennis goed en gedegen is; beiden spreken we vloeiend Duits en Engels.

De anonimiteit heerst soms in onze Nassaustraat, maar deze wordt soms ook door verrassende ontmoetingen opgeheven en doorbroken....

Schrijver: I.Broeckx
29 augustus 2022


Geplaatst in de categorie: individu

3.7 met 3 stemmen 48



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)