Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Jetteren, het energiespel van en voor de winter 2022-2023

We doen nu nog meer op de tast, mijn vrouw en ik
Dat deden we al in bed, maar nu ook daarbuiten.

De knop is om, het licht blijft uit
We voelen ons romantische dan ooit.

’S avonds bij het tv-toestel, alleen om 6 uur met het journaal en 1 vandaag zitten we met dikke sokken, truien en wollen handschoenen, welke zich bijna schroeien aan de geweldige warmte van Wilma Marco’s Terracote Waxinelichtjes WarmteBron, welke dominant als kacheltje op tafel staat.

We zitten dicht tegen elkaar en soms door de tast lopen we elkaar voor de voeten

En bij vlagen hebben we opvliegers en spatten de vonken van frustraties er vanaf, maar we moeten wat aflachen als de oververhitting bewijst dat we warmer dan warm zijn geworden.

Het gas hebben we laten afsluiten, ook psychisch ging voor ons ‘gas en oorlog’ binnen onze historische context parten spelen.

Zodra de duisternis invalt liggen we in bed met onze voeten afwisselend die andere activerend verwarmend.
Om de tijd de doden, de slaap sluimerend te laten komen spelen we een spelletje:

Jetteren, het spel van en voor de winter 2022-2023: keurige antwoorden op keurige vragen.

Zijne Excellentie de heer Rob Jetten is keurig, keurig gekleed, keurig het haar, keurig het gezicht in de Ministersplooi, keurige antwoorden op keurige vragen, want niet keurige vragen die beantwoord hij niet.

Neen, die man, dat mens, zie ik niet op de tafel springen!!

... Dit huiselijke winterverhaaltje rondom de energiecrisis en de oorlog in Oekraine is mede gebaseerd op en op zijn optreden afgelopen avond in Op!; hij is een fervent D66ér en collega van Hare Excellentie de Minister van Financien Mevrouw Kaag, de op de tafelspringende politica; dat zie ik hem nog niet doen. Mede gebaseerd op artikel uit het AD van ...


Zie ook: http://www.janjacobkrediet.nl

Schrijver: Jan Jacob Krediet Van den Bos
Inzender: Jan Jacob Krediet, 15 september 2022


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 1 stemmen 74



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)